23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på RetailNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Voldsom vækst i grænsehandelens til-budsaviser

Tilbudsaviserne flytter omsætning i danskernes grænse-køb, og i år er sideantallet i de tilbudsaviser, som otte grænse-kæder sender ud i Danmark, vokset med 32 procent i forhold til sidste år, og alene i tredje kvartal nåede væksten helt oppe på 40 procent.

Det viser helt friske tal fra analysevirksomheden ICoCo, der overvåger tilbudsavisernes omfang og indhold.

– De kendte grænsekæder har samlet set skruet markant op og ændret deres miks af varer i tilbudsaviserne gevaldigt, siger Claus Nykjær, der er administrerende direktør i ICoCo.

Ifølge en netop færdiggjort grænsehandelsrapport fra GfK har aviserne fået langt større indflydelse på danskernes grænseindkøb end tidligere.

– Fra 2010 frem til 2012 vokser andelen markant af omsætningen på grænsen, der købes som en direkte konsekvens af, at man har set det i tilbudsavisen, siger salgs- og marketingdirektør i GfK, Peter Glavind.

Læs mere i Dansk Handelsblad.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.092|